Fajnie jest być artystą

Ostatnio wspomniałam o problemach artystów, było trochę negatywnie, tak więc dla równowagi dzisiaj przedstawię Ci kilka powodów, dla których warto jest być artystą.


1. Nowe znajomości
Technologia obecna w dzisiejszych czasach pozwala nam bardzo obszernie dzielić się sztuką. Możesz pisać z innymi o sztuce, pomagać sobie nawzajem i poznawać innych artystów. Czy to nie jest piękne?

2. Wrażliwość na piękno
Krople deszczu uderzają o liście drzew, wolny i ciepły wiatr w chłodny dzień, piękna kobieta, którą widziałeś/łaś dzisiaj w parku? Będąc artystą zaczniesz dostrzegać piękno w tych niepozornych rzeczach; staniesz się wrażliwy i pokochasz wszystko co cię otacza. To niesamowite uczucie, kiedy patrząc na świat, widzisz jaki jest piękny.

3. Wiesz, kim jesteś.
"Każdemu wiadomo, że sztuka jest egoistyczna", napisał niegdyś Oscar Wilde - jest w tym trochę prawdy. Jeszcze zanim zaczęłam tworzyć czułam w sobie wewnętrzną pustkę. Nie byłam pewna czego chcę, gdyż nie znałam dobrze samej siebie. Dzięki sztuce zaczynamy wyrażać siebie, jednocześnie się przy tym poznając.

5. Satysfakcja
Czujesz się dobrze z myślą, że wiesz co robisz. Widzisz to na kartce, na płótnie leżącym przed Tobą. Poprawia to Twoje samopoczucie, dzięki czemu chcesz to robić dalej, bo wiesz co Ci wychodzi. Już wiesz, na co Cię stać i nad czym musisz jeszcze popracować. To daje Ci siłę. Poszerzasz swoje możliwości.

Może być czasem tak, że nie chcesz patrzyć na to co stworzyłeś. Uważasz, że efekt jaki uzyskałeś nie jest taki, jaki chciałeś uzyskać, lecz mimo to nie czujesz się z tym źle. Podoba Ci się proces tworzenia. To trogę tak jak z życiem. Nie żyjesz po to, by umrzeć. Bo życie to nie autostrada od kołyski do grobu. Liczy się przeżywanie. Nie malujesz po to, by skończyć. Liczy się czas pomiędzy białym płótnem, a obrazem na ścianie. 
Kiedy uwierzysz, że tworzysz, będziesz mógł robić to naprawdę. Ja jeszcze nie wierzę, jednak staram się oswajać z tą myślą i mam nadzieję, że kiedyś będzie mi to dane.
    Na początku może wydawać Ci się to dziwne, jednak pamiętaj, że dziwność jest piękna. Nie wykluczam, że się ze mną nie zgodzisz, nie chcę nikogo do niczego przekonywać. Sztuka nie ma zasad.
~ SztukaKreatywnosci

Komentarze

Popularne posty