Czym jest technika Alla Prima?

Vincent van Gogh
Alla Prima [wł. za pierwszym razem] jest techniką malowania polegającą na nakładaniu farby na płótno bez żadnego "szkicu", czy podmalówki. Obrazy robione tą techniką bardzo często są tworzone szybko, za jednym posiedzeniem, z użyciem rozrzedzonych farb olejnych, lub rzadziej akrylowych.
Frans Hals


Frans Hals
     Obrazy Alla Prima charakteryzują się widocznymi śladami krótkich pociągnięć pędzla w różne strony. W tej technice nie tworzy się płynnych przejść między kolorami; farba nakładana jest warstwami przed jej wyschnięciem, przez co, przy nakładaniu kolejnych warstw innych odcieni tworzy się głębia.

Technika ta nie skupia się na szczegółach obrazu, a na wizualnym efekcie realizmu i głębi.

Historia
Początki techniki Alla Prima sięgają XVII wieku, jednak zyskała popularność w XVIII i XIX w. Stosowali ją m.in Vincent van Gogh, Claude Monet oraz Frans Hals.


Claude Monet


Technika Alla Prima bardzo mi się podoba... 
Uwielbiam widoczne pociągnięcia pędzlem i obrazy, które tworzy się spontanicznie. Lecz niestety jeszcze nigdy nie stosowałam tej techniki [ nie mam farb olejnych, a wątpię, by moje szybko schnące akryle podołały temu zadaniu :( ]. Mam nadzieję, że w przyszłości uda mi się namalować obraz Alla Prima. Kto wie, być może będzie to moja ulubiona technika?

To by było na tyle z tego co musisz wiedzieć o tej technice.
Dziękuję Ci za przeczytanie tego posta. Komentarze mile widziane.
Udanego malowania!
~ SztukaKreatywności

Komentarze

  1. Technika Alla Prima.Przypadła mi do gustu.Sama maluję szybko i rzeczywiście zawsze coś udaję się.Rzecz zrozumiała,muszę wiele rzeczy poprawiać lub ląduję to za tzw.ścianę by swoje odczekać.

    Na wszystko jest Czas.Pozdrawiam..

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za przeczytanie tego posta, również pozdrwiam i życzę powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty