5 Rzeczy, o których musisz pamiętać przy zakupie farb.

Zdjęcie autorskie

Przy wyborze farb, nie tylko ważny jest ich rodzaj. W tym poście napiszę Ci o czym musisz pamiętać, przy ich zakupie. Mam nadzieję, że uda mi się Ci pomóc :)

1. Stawiaj na jakość, nie na ilość.
Jest to jedna z podstawowych rzeczy, o której dość często zapominamy. Jeśli jesteś osobą, która dopiero co zaczyna swoją przygodę z farbami - możesz pominąć ten punkt, bo na początku nie musisz mieć nie wiadomo jak niezwykłych farb po 300-400 zł. Zwracam się tu głównie do osób, które są już trochę obeznane z farbami.

2. Nie kupuj 200 kolorów, wystarczy ci 7.
Według mnie nie opłaca się kupować tak wielu farb, gdyż już nawet z samych kolorów podstawowych możemy uzyskać kolor, jaki tylko chcemy (nie licząc czerni i bieli). Dzięki temu nie tylko zaoszczędzisz, ale również poćwiczysz mieszanie kolorów, co napewno jeszcze nie raz Ci się przyda. 
Te kolory w zupełności Ci wystarczą:
- Czerwony
- Niebieski
- Żółty
- Zielony
- *Cielisty [ewentualnie]
- Czarny
- Biały

3. Pojemność farb.
Kiedyś kupowalam farby po 12 ml, przez co w trakcie malowania zabrakło mi danego koloru, co było dość uciążliwe. Później zaczęłam kupować po 200 ml i tak już zostało. Wszystko zależy od tego, czy wolisz malować na dużych formatach, czy na małych. A z czasem sam już będziesz wiedzieć, o jakiej pojemności farba jest dla Ciebie odpowiednia.

4. Nie kupuj zestawów.
Mam tu na mysli zestawy typu: 10 farb + paletka + pędzle; zazwyczaj przybory z takich zestawów tracą na jakości. Dlatego jeśli już zamierzasz kupić sobie farby, albo zastanawiasz się nad innymi przyborami do malowania - najlepiej będzie jeśli kupisz je osobno.

5. Czytaj recenzje i opinie w internecie.
Jest to bardzo pomocne. Dzięki opiniom i recenzjom jesteśmy niemalże pewni co do jakość tego co kupujemy, i nie tyczy się to tylko farb.

To już chyba wszystko. W razie pytań pisz śmiało w komentarzu, bądź napisz do mnie na maila: artcreative@onet.pl
Powodzenia!
~ SztukaKreatywności

Komentarze

Popularne posty